woensdag 26 februari 2014

Water marble nailart

Ooit heb ik een keer water marble nailart geprobeerd. Hier ( http://mandybos.blogspot.nl/2013/05/water-marble-nails.html?m=1) terug te zien.
Dat was mijn allereerste keer en ik vond het wel funny maar ik had iets anders voor ogen.
Na vele filmpjes kijken op youtube en heel veel erover gelezen te hebben b.v wat voor water en wat voor lakjes het meest geschikt is voor water marble, ben ik weer aan de slag gegaan.
Ditmaal was het resultaat al vele malen beter dan de eerste keer.
Zo heb ik ook gelezen dat het niet na 1 of 2 keer al perfect lukt.
Pas wanneer je het vaker doet gaat het steeds beter lukken en krijg je door wat je kan doen om het leuk voor elkaar te krijgen.
Als je bedenkt dat dit mijn 2e keer is dan is er hoop! ;-)


Nadat ik verschillende lakjes had geprobeerd en daarmee het toch niet lukte heb ik toch maar mijn Opi DS collectie tevoorschijn gehaald.
Ik had gelezen dat Opi 1 van de geschikte merken voor water marble nailart is.
En verdraaid, hier lukte het wel mee.
De stippen in het water verspreide hiermee! Yeah.
Uiteindelijk heb ik gekozen om 2 kleuren te gebruiken, zilver en een ander kleurtje.
Het was mijn bedoeling dit keer om een soort van bloem motief te creeren zoals in de filmpjes.
Het is daarmee de kunst dat je met je woodstick of tandenstoker niet vanaf de buitenste ring te werk gaat.
Je zet je tandenstoker of woodstick in de 2e of 3e buitenste ring en trekt dan een motief.
YEAH het lukte.
Nu alleen nog mijn nagel er op de juiste manier in aanbrengen.
Ook dat lukte! ;-)


Persoonlijk vind ik het best goed gelukt als je bedenkt dat dit pas mijn 2e keer is.
Ik besloot om op al mijn nagels een andere kleuren combinatie aan te brengen, wel steeds met zilver.

pink zilver/paars
ringvinger zilver/rood
middelvinger zilver/blauw
wijsvinger zilver/goud
duim zilver/hard roze


Mijn pink is niet goed gelukt en de zilver/goud combinatie is ook niet echt goed te zien.
Maar het bloem motief is best wel goed zichtbaar op mijn duim, ringvinger en middelvinger.

Ja voor een 2e keer best leuk geworden en ga ik het zeker vaker doen!

Wat heb ik gebruikt:
plastic bekertje met water. ( ik heb water uit een fles gebruikt en op kamer temparatuur. Een plastic bekertje omdat hier de stippen lak beter in verspreiden omdat het niet zo breed is dan wanneer je een schaaltje of kommetje gebruikt. En ik heb de beker tot de rand gevuld zodat je makkelijker je nagel hierin kan aanbrengen.)
woodstick of tandenstoker om motief in de lak te trekken.
wattenstaafje om de omringende lak weg te halen uit het water voordat je je vinger uit het water haalt.
Wit (papieren) plakband om je nagels mee af te plakken. Ik heb de plakband die ik van mijn vinger haalde gewoon nog en aantal keer gebruikt! Met deze plakband lukte dat! ;-)


Ik moet er wel bij zeggen dat je redelijk snel met de druppels lak te werk moet gaan om hier nog een motief in aan te willen brengen.
De lak droogt namelijk snel waardoor het anders niet meer lukt.

En nog een tip waar ikzelf tijdens het doen achter kwam.
Je kunt wanneer je de druppels lak in het water laat vallen een beetje "spelen" met het bekertje om zo de stippen goed te laten verspreiden over het hele opervlak.



Heb jij ook wel eens een water marble nailart geprobeerd?
Of ga je het nu ook een keer proberen?
Of vind je het helemaal niks?
Laat het weten bij de comment, lijkt me leuk.

Lieve groetjes,
Mandy

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Thanks @nailsbyfml. Voor een 2e keer redelijk gelukt! Ga het nu vast vaker doen! ;-)

      Verwijderen
  2. Wat is dit goed gelukt! Ik vind het echt mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks kissandmakeupsbeautyblog.com! Ik ga het nu absoluut vaker proberen! ;-)

      Verwijderen
  3. een hele mooie watermarble!
    Ik ben best wel slecht in watermarbles, dus het is super om te zien dat het bij jou wel lukt ;)

    Xx Julia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Julia, waar ik nu wel ben achter gekomen is dat je nagellak best belangrijk is. Niet alle merken zijn geschikt voor watermarble. Zo heb ik gelezen dat Opi er geschikt voor is en die had ik in huis! En Paris memories (te koop bij de Big Bazar €1,- of online) is ook geschikt. Ik heb hier een aantal van gekocht en ga het nog eens proberen. Ik heb de smaak te pakken maar misschien was dit wel een toevalstreffer hoor! We zullen zien bij de volgende x. ;-)

      Verwijderen
  4. Oh ja, die is echt goed gelukt! gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier de 2e keer watermarble! (Ik vind het zelf de leukste tot nu toe)
      http://mandybos.blogspot.nl/2014/02/water-marble-2-meerdere-kleuren.html

      En hier de how to!!!
      http://mandybos.blogspot.nl/2014/03/notd-watermarble-how-to.html
      Ook wel leuk geworden. ;-)

      Verwijderen

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...