zondag 22 juni 2014

DIY: eye make-up remover pads.

Laatst liet Mascha van Beautygloss.nl deze leuke DIY voorbij komen en ik besloot deze ook te gaan maken aangezien ik alles wat je er voor nodig hebt in huis had.

Eye make-up remover pads.

Wat heb je er voor nodig?

- kokosvet/olie
- baby olie
- baby shampoo
- wattenschijfjes
- leuk potje

Als je het filmpje van Mascha nog niet gezien hebt dan is dit wat je moet doen:

Doe 2 eetlepels kokosvet/olie in een bakje 
Doe er vervolgens een eetlepel baby olie bij
En 2 eetlepels baby shampoo

Roer dit goed door en wanneer je nog wat klontjes hebt van het kokosvet/olie dan verhit je het even of boven een kaars (met glazen bakje) of even paar seconde in de magnatron.
Wanneer het helemaal vloeibaar is stop je de wattenschijfjes in het potje en giet je daar dmv je lepel steeds wat van het goedje overheen. Druk de schijfjes wat aan zodat je het laatste restje erbij kan gieten.
Dan de dop erop en even goed schudden zodat het vloeistof overal (tussen) komt.
De 2 bovenste padjes zullen het vochtigst zijn, ik heb er dan ook voor gekozen deze ergens in het midden van de pads te stoppen! Even een gedoetje misschien maar de moeite waard.

Want.....werken deze eye make-up remover pads nu ook daadwerkelijk????

Ik kan je vertellen dat ik blij ben dat ik deze DIY heb uit geprobeerd want het werkt als een tierelier!
Ik gebruik veel (redelijk overdreven) mascara, ik breng meestal 2 laagjes aan, beide waterproof!
Ik gebruik normaal gesproken de schoonmaakdoekjes van de Lidl waar ik (nog steeds) heel tevreden mee ben.
Maar met het maken van deze pads heb ik er een favoriet bij.
De pads zijn precies goed doordrenkt met de olie's en de shampoo en is absoluut heel mild en prikt niet in je ogen. Doordat ze goed doordrenkt zijn hoef je geen "kracht" uit te oefenen op je ogen. Je hoeft absoluut niet te boenen. (Wat trouwens met de schoonmaakdoekjes van de Lidl ook al niet hoefde) 
Met de pads gaat het net even wat makkelijker.

Ik vond het zelf weer eens leuk om met een beauty DIY aan de slag te gaan.

Al eens eerder heb ik een DIY van Mascha overgenomen en die was ook echt te gek goed gelukt!
Het waren de Suiker scrub zeep blokjes die hierboven op de foto ziet en hier was ik best wel trots op, al zeg ik het zelf. 2 vormen en 2 kleuren!! Dit was 1 van mijn eerste DIY! Nieuwsgierig hoe je deze kunt maken? Hier de link naar het artikel. (Ook leuk om cadeau te doen)

Wat vinden jullie van beauty DIY's? Maken jullie ze wel eens?


linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...