donderdag 18 december 2014

Nail treatment...wat houd dat precies in?

Mijn nagels zijn voor kort geleden erg lang geweest!
Dit maakte ik mogelijk door elke week een laagje gel nagellak (sensationail) aan te brengen over mijn nagels.
Ik vijlde elke week een dun laagje eraf om vervolgens weer een nieuw laagje aan te brengen.
Dit werkte perfect en mijn nagels waren extreem hard en lang! 
Natuurlijk wist ik dat dit maar niet zonder consequentie's  door kon blijven gaan.
Maar natuurlijk was ik eigenwijs en in plaats van dat ik mijn nagels terug bracht naar een gemiddelde lengte wachtte ik tot het onvermijdelijke gebeurde....
Mijn nagels klapte om de beurt dubbel en wel op plekken waar je het echt niet wil.
Op mijn nagelbed! Wat erg pijnlijk is, kan ik je verzekeren.
Maar nog erger, ik moest mijn nagels zo kort maken dat het gewoon pijn deed.
Achteraf kan ik mezelf wel voor de kop slaan. Als ik gewoon eerder had ingegrepen had ik dit pijnlijke gebeuren kunnen voorkomen.
Maar goed...wat ik al zei...eigenwijs!!!!

Nadat ik al mijn nagels superkort had gemaakt probeerde ik AL die laagjes gellak zonder al te veel schade van mijn nagels te krijgen.
Dit ging ook niet zo 1,2,3.
Het laatste laagje heb ik er dan ook af moeten vijlen waardoor mijn nagels toch flink beschadigd zijn. 
Ik heb het bovenste laagje van mijn natuurlijke nagels weg moeten vijlen waardoor mijn nagels nu dun en broos zijn.

Gelukkig groeien mijn nagels wel snel en met veel liefde en goede verzorging zal het weer helemaal goed komen. 

Maar hoe ziet zo'n nail treatment er bij mij uit?
Als eerste meng ik wat olijfolie met mijn favorieten hand/nagelcréme en plaats dit even in de magnetron. Ik noem dit mijn hand/nagel masker ;-) 
Ik roer het goed door en dompel mijn vingers/nagels hier even lekker een minuut of 5/10 in.
Daarna masseer ik het goedje even lekker in, vooral bij mijn nagelriemen!
Nadat ik dit goed heb laten intrekken duw ik met een (houten) bokkepootje goed mijn nagelriemen los.
Dan pak ik mijn favorieten calsium treat basecoat van Max & More, die helaas niet meer te koop is!
Ik breng er een laagje van aan op mijn nagels.
Als je goed kijkt op de foto zie je precies de overgang van waar een laag gel nagellak heeft gezeten en mijn "gezonde" dikkere nagels. Je ziet dat het dan ook nog even duurt voordat dat eruit gegroeid zal zijn! :(
Omdat mijn nagels nu extreem kort zijn vind ik een donkere kleur niet mooi dus ik ga voorlopig even voor wat lichtere kleuren nagellak.
Dit keer ging ik voor mijn allermooiste nagellak uit mijn hele stash, namelijk de OPI "classic" uit mijn (volledige) Designer Collection.
Hier bracht ik 2 laagjes van aan op mijn nagels.
Als afsluiter gebruikte ik mijn all-time favorite topcoat van INM "out the door" dit is een absolute quick dry topcoat die een mooie glans achter laat op je nagels.
Wanneer dit droog is smeer ik mijn nagels/nagelriemen nog even lekker in met Lemony Flutter van Lush. Bij iedereen wel bekend denk ik?! ;-) 
Daarna nog even een heerlijke hand/nagelcréme en klaar is mijn nail treatment!

Mijn nagels varen er wel bij en groeien lekker snel.
Op deze manier heb ik snel weer mijn geliefde harde en gezonde nagels terug!

Deze treatment doe ik 1x in de week, meestal op zondag. Doordeweeks duw ik wel mijn nagelriemen los en blijf ik flink handen/nagel créme gebruiken!
Ik gebruik mijn favorieten handen/nagel créme van Handsan die een lieve collega voor mij meeneemt uit Duitsland. In deze créme zit Argan olie en deze is zo fijn in gebruik. Trekt lekker snel in, houd je handen zacht en bovenal....hij ruikt heeeerlijk!!!! 

Doe jij wel eens een "uitgebreide" nail treatment?
Zo ja...hoe ziet dat er bij jou uit? En wat voor producten gebruik jij daarbij? 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...