dinsdag 16 december 2014

Een zéér ongebruikelijke blogpost...



Nu de dagen weer kouder worden kwam bij mij weer de behoefte om weer een heerlijke pan Chili con carne te maken.

Nu moet je weten dat ik totaal geen keukenprinses ben en dat ik koken dan ook echt niet leuk vind!
Maar er zijn een paar gerechten die ik dan toch echt wel lekker kan maken als ik mijn omgeving mag geloven.

Ik plaatste deze foto van mijn Chili con carne op Instagram en op Facebook en kreeg al snel de vraag of ik het recept hiervan niet wilde delen... Nou dat wil ik wel hoor!

Dus bij deze een zeer ongebruikelijke blogpost waar ik het recept van mijn Chili con carne met jullie deel.

Recept Chili con carne á la Mandy

Benodigheden:

2 blikken bruine bonen
1 blik kidney bonen in chilisaus

Blikje tomatenpuree (klein)
Zakje chili mix van knorr
350 gr gehakt
Paprika mix (setje van 3)
Doosje champignons
Uitjes

Optioneel:

Petit pains (pistoletjes)

Augurk schijfjes

Chilisaus

AAN DE SLAG...

Bruine bonen omspoelen en afgieten (behalve de kidneybonen in chilisaus natuurlijk), 
de kidneybonen in chilisaus erbij en roeren.
Dit zet ik alvast op een laag vuurtje op een panonderzetter. (Weet niet hoe zo'n ding heet!)
Dan ga ik de paprikamix snijden en even roerbakken en daarna de uitjes en als laatste de champignons.
Ik doe dit allemaal afzonderlijk en gooi het pas daarna bij elkaar.
Dan rul ik het gehakt, beetje peper en zout en doe dan hier de groente mix bij.
Dan doe ik het zakje chilimix erbij met 350 ml water en een klein blikje tomatenpuree.
Dit laat ik even lekker staan!
Dan doe ik de bonen erbij en goed roeren.
Dit alles laat ik zeker een uurtje op de "panonderzetter" op het laagste vuur staan. Zodat de bonen niet meer zo hard zijn.

Na een uurtje lekker pistoletjes bakken, uithollen en lekker vullen met de chili. 
Plakjes augurk erbij en wanneer nodig fles chilisaus voor nog een beetje extra. 
Heerlijk! 

Eet smakelijk ;-)

Hoe eet jij jou Chili? Ook met broodjes of met rijst oid? 


linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...