maandag 8 juni 2015

Mini shoplogje Bos en Lommerplein Amsterdam.

Mini shoplog Bos en Lommerplein Amsterdam...

Zoals jullie misschien inmiddels al wel weten logeren Stef en ik vanaf afgelopen donderdagmiddag in onze oudste zoon zijn huis in Amsterdam.
Patrick is voor 5 weken op oefening in Duitsland en dan staat zn huis eigenlijk altijd leeg!
En nu ik niet werk (op 2x 4 uurtjes per week aanwezig zijn op mn werkplek) maar Stef wel kwam het ons wel goed uit om hier te komen logeren. We hebben hier onze snorscooter voor de deur waar Stef mee naar zn werk gaat (Ijburg en Adam west) en we hebben fietsen hier zodat we alle kanten op kunnen. Het ontbreekt ons aan niks en we vinden het beide wel weer fijn om weer even terug in onze hometown te zijn.
3e etage waar de balkondeur open staat! 
Al vanaf dat Patrick deze woning kreeg aangeboden was ik al verliefd op dit huis. Een schitterende etage woning op de kop van een blok huizen. Hij heeft daardoor dus ook een schitterend uitzicht op de erasmusgracht en het erasmuspark.
Foto vanuit de huiskamer...
Echt zo mooi...totaal niet het idee dat je middenin Amsterdam zit! ;-) 
Foto vanaf de overkant uit het Erasmuspark....
Begane grond...de bergingen.
Bos en Lommerplein is hier om de hoek op nog geen 5 min lopen en plein 40-45 (winkelcentrum en markt) is nog geen 10 min fietsen! Ik hou van plein 40-45 en alles eromheen! Het multiculturele ben ik gek op. 
Vrijdag ging ik alleen even Bos en Lommerplein over en heb daar het één en ander gekocht. 
Ik ga jullie laten zien waar ik mee "thuis" kwam.
Ik kwam daar een nieuwe winkel tegen...Kik..zo heet de winkel. Deze winkel verkoopt van alles. Van kleding tot aan toiletpapier en alles wat daar tussen ligt.
Ook hebben ze grote maten kleding voor niet veel geld en ik nam dan ook 3 hempjes met spaghettibandjes mee in de kleuren zwart, blauw en een soort zalm kleur. Deze hempjes zijn lekker lang. Helemaal goed en dat voor €2,99 per stuk.
 
Ook zag ik er deze leuke nailstickertjes.
Ik nam een zomerse variant mee met palmboompjes en schelpjes enzo en één met flamingo's die ik al meteen ging gebruiken.
De stickervelletjes kosten €1,- per stuk.
 
Bij de Kruidvat nam ik een Deoderant voor Stef mee omdat we die dus van thuis vergeten waren. Deze was in de aanbieding voor een €1,-
 
Op mijn Kruidvat voordeelpas had ik laatste de aanbieding van een €1,- korting op Kruidvat eigen merk miscellair water. 
Dus nam ik deze ook mee voor maar €1,49.
 
Op verschillende blogs las ik dat de parfum van Kruidvat ook erg lekker was en dan vooral nr 39 "Absolute Iris". Ik nam het kleine flesje er van mee waar ik achteraf spijt van heb.
Want wat is deze parfum lekker zeg! Het schijnt een dupe van Lancôme Le Vie Est Belle te zijn maar daar kan ik je niets over vertellen want die ken ik persoonlijk niet! ;-) 
Ik betaalde voor dit handige kleine flaconnetje, wat je makkelijk meeneemt in je tas € 3,49.
Maar weet zeker dat er hiervan of nog zo'n kleintje komt of meteen de grotere variant! 
Wat ik al zei, het is niet veel wat ik meenam maar wilde het jullie toch even laten zien.
Ps ik ben van plan hier nog 4 weken te blijven want dan pas komt mijn zoon weer terug van oefening.
Het doet me goed om even uit mijn huiselijke omgeving te zijn waar ik steeds verder depressiever werd.
Het voelt een beetje als vakantie gek genoeg.
Andere buurt andere omgeving...met een heerlijk uitzicht wakker worden....
Begrijp me niet verkeerd...ik ben ook blij met mijn éénsgezinshuisje met flinke tuin in Almere maar het is en blijft toch Almere...net geen Amsterdam waar onze roots ligt!
We zullen zo af en toe even naar Almere heen en weer gaan maar wil wel proberen hier zoveel mogelijk te zijn.
Het doet me goed! 
In een heerlijke ouderwetse "Opa" stoel met bijpassende poef! Laat mij maar genieten! ;-)
En mn jongste zoon vind het ook niet erg om het huis voor zichzelf alleen te hebben ;-) en komt ook langs in Amsterdam.
Zaterdag nog heerlijk met zn drietjes hamburgers gegeten.  

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...