maandag 10 november 2014

Van extreem lang (square) naar extreem kort (round)


Mijn nagels....tja wat kan ik ervan zeggen.
Jarenlang heb ik echt heel extreem nagels gebeten. Als kind zijnde had ik er werkelijk geen nagel meer opzitten.
Nou hoor ik je denken dat zal wel meevallen...nou echt niet. Ik begon bij mijn nagelriem met bijten en er zat echt geen stukje nagel meer op! Mijn moeder heeft mij vroeger van alles beloofd zoals mooie poppen, make-up, wat ik maar wilde hebben maar het hielp niet. Zelfs het vieste smeerseltje op mijn nagels daar beet ik gewoon doorheen! Het was echt heel erg. Als ik in de bus of tram stond dan lette ik er altijd op dat mijn "nagels" verstopt waren. Zelf vond ik het ook vreselijk. Vooral toen ik een jaar of 16 was. Ik ben toen begonnen met plaknagels maar ook dat ging niet.
Ik begon met werken en verdiende mijn eigen geld en van mijn eerste salaris ging ik naar een nagelsalon, de acrylnagels waren toen vrij nieuw! (En duur!)  Ik weet nog goed dat ik naar een salon in de PC Hooftstraat ging met mijn hardverdiende guldens!
Eenmaal daar keek de styliste naar mijn handen/nagels en zei vrijwel meteen... Sorry maar hier kan ik niks mee!!! Er zat geen nagel genoeg op het nagelbed om acrylnagels te laten hechten!!!!
Ik dacht dat ik door de grond zakte! Wat een blamage! Ik schaamde me rot! En teleurgesteld ging ik weer naar huis.

Ik heb nog een paar pogingen gedaan met setjes nagels van de kruidvat enzo maar het heeft nog een paar jaar geduurd voordat ik er "klaar" mee was. 

Tijdens een vakantie (ik denk dat ik inmiddels een jaar of 30 of misschien zelfs wel wat ouder was) in Spanje, waar je altijd heerlijk ontspannen bent, heb ik nog een poging gewaagd en had 2 setjes nagels van de kruidvat meegenomen. Ik heb deze de hele vakantie (5 weken) laten zitten,met af en toe een nieuwe plakken, en bij terugkomst van de vakantie heb ik doorgezet totdat ik een randje nagel had!!! En ja hoor....uiteindelijk kon ik met mijn nagels op de tafel tikken. Wat een gaaf moment was dat. Ik was zo blij als een kind! DAT was dan ook het moment dat ik definief ben gestopt met bijten.

Jammer is alleen wel dat mijn moeder het nooit heeft kunnen zien dat ik nagels had! Zij overleed al jong op 53 jarige leeftijd, ik was toen 25 en beet toen nog! :(

Maar goed...ik dwaal weer eens af.
    
Het is misschien heel gek maar ik heb sinds ik nagels heb ijzersterke nagels! En ondanks het jarenlange bijten toch best wel mooie nagels!

   

(Ringvinger gaatje van nagelpiercing!)
  
Een nieuwe hobby was dan ook geboren...een hobby van nagels lakken en het begin van mijn nagellakstash werd een feit! 

We zijn nu een paar jaar verder en de hobby is zelfs uitgegroeid tot een opleiding allround nagelstyliste waar ik in december een landelijk examen voor ga afleggen.

Maar goed...mijn nagels nu..
    

Tot voor kort waren mijn nagels echt extreem lang doordat ik over mijn natuurlijke nagels elke 2 weken een laagje clear sensationail gellak lakte als versteviging en daarover heen lakte ik de kleur die ik wilde of haalde het er weer vanaf voor een ander kleurtje maar het laagje clear gellak bleef zitten. Om de 2 weken vijlde ik het laagje gellak een beetje op en bij en bracht er weer een nieuw laagje clear gellak overheen aan voor 2 weken. Dit is heel lang goed gegaan en mijn nagels groeide maar door. 
Ze waren echt extreem lang en het wachten was er dan ook op tot er 1 ging breken.
Nou breken gingen ze niet maar ze klapten dubbel wat erg pijnlijk was dus de tijd was daar om ze weer op "normale" lengte te brengen. Eerst de gewone lak verwijderd en toen de gellaag er vrijwel helemaal vanaf gevijld om ze vervolgens te knippen.
En aangezien ik toch door het dubbel klappen een scheur in mijn nagel had moest het echt weer zo kort mogelijk!

En dat heb ik dan ook gedaan! 
        
Ik ben van extreem lang (square) weer naar extreem kort en rond gegaan.

Het ging me aan mijn hart zoals je je wel kunt voorstellen met mijn nagel geschiedenis maar ik ben toch wel weer blij met mijn frisse korte ronde nagels! 

Strakjes weer een mooi kleurtje erop en dan beginnen we gewoon weer opnieuw! ;-)

De foto met weer een nieuw kleurtje zal ik op mijn Instagram (mandybosnailsshopdiy) plaatsen. (Of is inmiddels al geplaatst)

Wat heeft jou voorkeur...extreem lang of toch kort. En square of round?

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...