donderdag 16 oktober 2014

Dragmarble en Watermarble nails.

 

Degene die mij op instagram volgen hebben deze foto's waarschijnlijk al wel voorbij zien komen.
Maar ik besefte mij dat een deel van mijn blog volgers mij waarschijnlijk nog niet volgen op instagram. (@mandybosnailsshopdiy,  klik op de "follow me on Instagram" button rechts op de site)

Dus voor diegene die de foto's nog niet hebben gezien hier een blogpost over "Dragmarble" en "Watermarble".

Voor een week geleden kreeg ik opeens weer de kriebels om iets nieuws uit te gaan proberen qua nailart.
Na weer een zoektocht op internet (google, pinterest e.d) kwam ik uit op Needle Dragmarble, dit is een techniek waar geen water bij te pas komt en dus ook geen "geklieder".
Dit leek mij wel wat.

Ik zocht 4 kleurtjes uit waar ik mee wilde werken, rood, blauw, groen en geel.

Als eerste bracht ik een flinke stip aan om vervolgens steeds een strook eromheen aan te brengen in een andere kleur.
Daarna nam ik een naald en daar trok ik vanuit de stip lijntjes mee door alle kleuren!
Afsluiten met een topcoat en voilà. 

En dan krijg je dit effect. 
Zoals je ziet heb ik verschillende kleurencombinatie gemaakt.
Ondanks dat je niet met water aan de slag bent werd het toch best wat geklieder. 
Dit kwam doordat er donkere nagellak op mijn nagelriemen kwam en dit met een kwastje met aceton alsnog moeilijk was weg te krijgen. 
(2 dagen later zag het er al een stuk beter uit als op deze foto's waar ik net klaar was.)

De Dragmarble nails hebben een week prima gezeten maar toen was ik alweer toe aan iets nieuws!

Ik wilde dolgraag weer eens iets met een kleur uit mijn OPI Designer collectie en koos voor "Magic" wat inderdaad een magische kleur blauw/paars heeft! 
Zoals jullie misschien inmiddels wel weten vind ik alleen een kleurtje op mijn nagels vrij saai en besloot er een "relaxte" watermarble overheen aan te brengen zodat je de mooie blauwe kleur van Magic nog wel zou zien.
Ik koos daarom voor een blanke lak van Max & More (doorzichtig) en voor Metal Glam van Essence. 
Deze beide lakjes deden het perfect om mee te watermarblen.

 
 
En dit is dan uiteindelijk het resultaat geworden.

Het Drag marblen is super easy en kan je natuurlijk met allerlei lakjes en kleurtjes uitproberen.
Watermarblen is wat lastiger maar met de juiste lakjes is het ook echt super easy. De lakjes die ik meestal voor watermarblen gebruik zijn die van Paris Memories, verkrijgbaar bij de Big Bazar en dan de ronde flesjes! Ik heb er ooit 10 ofzo online gekocht. Deze kosten volgens mij een euro per stuk of 11 voor €10,- 

Heb jij wel eens watermarble of dragmarble geprobeerd?

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...