zondag 30 oktober 2016

Nailart.....Leadlight Technique using Twinmarkers (budget Sharpies) l Photo-tutorial

 
 
Nailart....Leadlight Technique using Twinmarkers (budget Sharpies) l Photo-tutorial
 
 
De laatste tijd merk ik dat ik freubelen met nailart steeds leuker begin te vinden. Ik kan uren, meestal grootste gedeelte van mijn vrije zondag, bezig zijn met dingen uitproberen met de Ipad voor me neus ter inspiratie. Er is zoveel leuks nog te "ontdekken" en zo kwam ik ook op deze (voor mij) onbekende methode "Leadlight Technique". Het is naar mijn mening een soort van glas in lood effect. (stained glass) Het is een methode waar je gebruik maakt van sheer polishes of zelfgemaakte sheer polishes (1 druppel lak naar keuze gemengd met +/- 3 druppels topcoat) of sharpies...alcohol based markers. Nou ben ik niet in het bezit van de "echte" sharpies maar naar mijn idee heb ik de meest perfecte budgetvariant ervan namelijk de Twinmarkers, ook dit zijn alcohol based markers. Ze zijn te koop bij de Action en kosten maar €0,95 per setje van 3 markers. Hoe te gek is dit????? Maar goed...ik ga jullie niet te veel tekst voorschotelen, kijk gewoon verder en zie hoe ik het gedaan heb.
 
Ps laat je nog wel even weten wat je ervan vind? Thanks alvast. Xxxx
 
Dit waren mijn nagels voordat ik begon, het zat er nog zo goed op na 5 dagen dat ik besloot het te laten zitten en hiervandaan verder ging.
 
Kijk die glinsters.....(kinderen vroegen op school, waar ik werk, "juf, wat heb je nou aan je nagel??" Een nagelpiercing dus ;-) )
 
Ik ben "hooked" aan water decals vooral om in te kleuren. Dit x gebruikte ik de decals uit dit setje black/white decals. (Tip: Hier kun je zien hoe ik zelfgemaakte/ontwerpte decals maak.)
 
Basis: zilveren holo lak.
 
Mislukt nooit...een waterdecal. ;-)
 
En inkleuren maar...
 
Hier heb ik de Twinmarkers onverdund, dus niet gemengd met alcohol, rechtstreeks op mijn nagel aangebracht voor een intenser effect.
 
Het mooie van het gebruik vanTwinmarkers is dat je heel precies kunt inkleuren, je hebt namelijk 2 kanten aan de markers...1 met een punt en 1 met een brede kant!
Note: door te mengen met alcohol kan je de kleuren iets lichter maken en/of mooi in elkaar over laten lopen ,ik gebruik daarbij dan meestal een dottingtool.
 
SORRY SORRY SORRY!!! Zoals je misschien al wel ziet is mijn duim"nagel" zo nep als maar kan...het is nog even zo...jammer genoeg. (Stress, nagelbijten) De rest van mijn nagels zijn wel "echt"! ;-) Maar kijk die vlinders.....zo nauwkeurig lukt het inkleuren!
 
Alle deze 3 nagels met deze methode gemaakt. De middelvinger is een remake van de "peacock stained glass" van Cassis, een te gekke nailartist. Check haar account op IG of YT of op haar blog.
 
Even de foto iets onscherp want dan zie je alle kleurtjes in de hololak beter. Uiteraard heb ik de nailart afgesloten met mijn ALLTIME favoriete topcoat van Sally Hansen, de Miracle Gel Topcoat. Tip: ik heb een enorme back-up kunnen scoren van deze topcoat bij mijn Prijsmepper (Almere) voor slechts €1,- per stuk. Soms heb je geluk...
 
Hier ben ik echt heeeel erg blij mee!
 

 
Eindresultaat...Xxxx

 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...