maandag 4 juli 2016

COTM #1 "Birthday" thema, incl. PhotoTutorial DIY Water Decals.

 

Degene die al eens gewatermarbled hebben die weten dat het soms niet helemaal gaat zoals jij zou willen.

Gedoe met water, druppels lak die niet willen verspreiden, je vinger er goed in brengen, vingers afplakken met tape, met liquid latex aan de slag enz enz....gedoe dus!

 

!!!! DIT ALLES HOEFT NU NIET MEER !!!!!

 

Ik ben met het kijken op youtube weer iets leuks tegen gekomen wat ik direct zelf wilde uit proberen.

 

Mijn allereerste #cotm is met deze DIY methode gemaakt!

 

Hier de photo-tutorial van mijn ZELFGEMAAKTE water decals.

Wat heb je nodig?

- "water slide" printpapier (transparant) hier te bestellen.

- een kleuren printer.

- PC met Word oid.

- blanke lak (geen sneldrogende topcoat.)

- schaartje.

- je nagels met al een base kleurtje erop.

 

Nou kan ik een heel verhaal gaan schrijven maar het lijkt mij dat de foto's al genoeg zeggen.

 

Zou het wel erg leuk vinden als je een tip of een top achterlaat bij de comments.

 

Waterslide printpapier. (Belangrijkste!)
Iets van Word oid om je cliparts, plaatjes, foto's e.d op maat te maken en op deze manier een hele sheet nuttig te gebruiken.
Een practice template, om te checken of je de juiste maat hebt afgedrukt. (Altijd eerst even op "gewoon" papier afdrukken zodat je weet dat het goed is!)
Meten = Weten ;-)
Als je jou zelf uitgekozen plaatjes (kunnen ook foto's van b.v je kids, je lover of je huidieren zijn!) hebt geselecteerd dan het Waterslide papier met de goede kant in de printer leggen en afdrukken maar!
Blanke lak over het waterslide papier aanbrengen en goed laten drogen...
Uitknippen maar....
Met behulp van een pinchet de decal in het water houden...
Wanneer het nat is schuif je het zo los van elkaar en voila...
De base voor mijn #cotm, een witte matte lak van Catrice...
Wanneer je base kleurtje droog is breng je een dun laagje topcoat aan en legt de decal daar waar je hem wilt hebben. Druk het even goed aan zodat je geen bobbeltjes krijgt. Even glad strijken met je vinger en een topcoat eroverheen en klaar is mijn eerste #cotm.
En op mn andere hand heb ik de watermarble print gebruikt..."watermarblen" is nog nooit zo simpel geweest!
En een leuk Betty Boop plaatje en Happy Birthday.
Tip:
De kleuren van de watermarble kun je aanpassen in Word o.i.d. Zodat je elke x andere kleuren hebt om te gebruiken. Spelen met de kleurinstellingen ;-)
 
Hier de link van het Youtube filmpje van Cristine van Simply Nailogical zij was mijn inspiratiebron voor deze DIY Water-decals. Zeker de moeite waard om even kijken, zij laat in het filmpje precies zien hoe het moet. Kennen jullie haar trouwens al? Een heerlijk (beetje prettig gestoord) persoontje om naar te kijken. Ze maakt de meest mooie creaties. Ik heb haar sinds pas ontdekt.
Dus op deze manier kan iedereen watermarblen en creëer je de mooiste nailarts zonder moeilijk te hoeven doen!
Simpel toch?! Have fun...;-)
 
P.s sorry voor mijn extreem korte nagels, ik wil even geen kunstnagels dus het moest even zo!
De creaties van de andere 7 meiden die aan de COTM meedoen...check ook zeker even hun blog ;-)
 
Norma (Funkygnails)
 
 
Imke (iOnTrend)
 
 
Malinka (NailsbyMalinka)
 
 
 
 

 

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...